22 Aralık 2010 Çarşamba

Avangard çalışıyor

Yurtdışından iki farklı kitabın telifini almak üzereyiz. Psikodrama birinci başlığımız. Psikodramanın kurucusu L. J. Moreno'nun temel yazılarını içeren bir kitap. Yaklaşık 250 sayfalık kitabın çevirisini en kısa zamanda yapmayı umuyoruz. İkinci kitapsa klasik eserlerin postmodern yeniden işlenişini anlatan, kadın çalışmaları, kültürel incelemeler, edebiyat eleştirisi, folklor ve edebiyat gibi çerçevelerde okunabilecek son derece özgün bir çalışma. Cristina Bacchilega imzasını taşıyor. Bu da yine 250 sayfa civarında bir kitap olacak. Bunların biraz cesur yayınlar olduğunu söyleyeyim. Hazır okuyucusu olan piyasa romanları basmam yolunda bolca öğütler alıyorum, fakat bu tarz yayın yapan yayınevlerinin birkaç yılda bir kurulup battığını veya sektör değiştirdiğini de unutmamak lazım. İlk 100, hatta ilk 10'da yer alabilecek kitaplar basmayı kim istemez? Fakat nicelik nitelikten koptuğu zaman gideceğiniz yönü kendiniz tayin edemiyorsunuz. Aylardır sürekli düşünüyorum. Çalışıyorum, plan yapıyorum, insanları dinliyorum. Verdiğim kararlarda esneme payı bırakıyorum. Sonuçta kitap yayıncılığı edebiyat dergisi yayıncılığından her şeyden önce sosyolojik ve ekonomik olarak ayrı bir alan. Yine de Avangard'ın karakter arz etmesi, okuyucuyu-müşteriyi davet edebileceğimiz gerçek bir yer inşa etmemizle mümkün olacaktır. Klasik basmak, popüler basmak tek başına bir yer inşa etmeye yaramıyor. Sen bir yer yap, içinde klasik de olur popüler de olur; roman da basarsın, yaşam kılavuzu da basarsın. Bütün mesele önce kendin olmak. Moreno ve Bacchilega bunu başarmış yazarlar olduğu, konu yaratan, yenilik getiren düşünürler olduğu için seçildi. Böyle.

2 yorum:

  1. az önce ismi yanlış yazdığımı gördüm yorumu sildim. şunu soruyorum: sosyometrinin temellerini mi basacaksınız yoksa daha geniş çerçeveli bir derleme mi düşünüyorsunuz? kitap belli mi?

    YanıtlaSil
  2. sosyometri değil psikodrama. psikodrama bir psikolojik terapi yöntemi. yöntemin kurucusu jacob l. moreno'nun temel yazılarını basıyoruz inşallah. moreno, yöntemi için sosyometriden de yararlanıyor. yararlandığı diğer şeyler grup dinamiği, rol eğitimi, sahneleme yöntemleri vs.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...