14 Aralık 2010 Salı

Yeni bir dünya yaratmak

Şiir yıllığıyla başlıyoruz. Türk Şiiri 2010 her zamanki doluluğuyla, bazı sürprizler ve yenilikler dahil edilmiş olarak Ocak 2011'de kitapçılara dağıtılacak inşallah. Türkiye'de Kültürel İktidar Solda Mı? ise Avangard'ın Kültürel İncelemeler dizisinin ilki olarak aynı ay çıkacak. Yayınevi politikası edebiyat ve edebiyat dışını dengeli bir şekilde harmanlamak üzerine kurulu. Biraz eleştiri biraz eğlence, biraz siyaset ve bolca edebiyat Avangard Yayınları'nın gıdasını oluşturacak. Sloganımız: Yeni bir dünya yaratmak! Her tür yeni fikre açık kapı işlevi görmek isteyen bir yayınevi düşünün. İşte ben yıllardır bunu düşünüyordum ve nihayet gerçekleştirme fırsatı buldum. Sadece popüler ya da sadece akademik/ideolojik yapan bir yayınevi olmayacak Avangard. Yerli ve yabancı yazarlara yer verecek. Zaten önemli olan yeni fikirlerle gelmek. Yer yer klasik dönemlere, klasik konulara da açılacağız elbette. Ama ilk hedef 2011'de (yahut 2012'de ve devamında) söylenmesi gereken sözleri söyleyecek kitapları okuyucuyla buluşturmak.

6 yorum:

  1. hayırlı olsun. umarım dilediklerini gerçekleştirirsin.

    yıllardır, bakıyorum yayınevlerinin, dergilerin bir tür heyecansızlıkla işlerini halletmesine bir türlü anlam veremedim. öbür tarafta senin hem dergicilik konusunda hem heyecanı diri tutma konusundaki başarın ortada duruyor. çok sevindim.

    kitapları umutla bekliyorum. yayın program hakkında detaylı bilgi verecek misin?

    YanıtlaSil
  2. aslına bakrsan roman bekleyenler var senden. mesela biri benim, biri suat... veya da en azından romana bakışını bilmek isteyenler. bir yayıncı olarak ne yapacaksın, bir şey yapacak mısın roman konusunda? şehrengiz'deki "bir kucak"lar öyle boynu bükük kalacaklar mı? sakın 71'liler sözlüğü'ne yaptığın gibi dergide bırakma!

    YanıtlaSil
  3. roman yazmam bugün zor görünüyor. avangard'da roman basmak istiyorum tabii. fayrap'ta da roman eleştirileri, yerli ve güncel roman eleştirileri yeniden öne çıkacak inşallah.

    YanıtlaSil
  4. hadi bakalım,

    ismail gibi ben de merak ettim hazır bir yayın programın var mı? ve şiir yıllığına ek olarak bir hikaye yıllığı olmamasının sebepleri üzerine bir şeyler söylemek ister misin?

    YanıtlaSil
  5. kültürel incelemeler, psikoloji ve şiir başat olacak gibi görünüyor 2011'de. maddi imkanların artıp azalmasına bağlı olarak kitapları sıraya koyacağız. ciddi bir sermayeyle bu işlere girmemiş olmanın bazı handikapları var tabii.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Biz TRT Türk kanalında Pazar günleri 10.30’da yayınlanan, Neşe Sapmaz’ın sunduğu Gündem Edebiyat Programı’nı hazırlıyoruz.Önümüzde ki hafta pazar günü yayında yer vermek üzere Ömer Yalçınova,Raskolnikov mu Bihruz Bey mi kitabına ihtiyacımız var yollayabilirseniz seviniriz.

    Esra Erdoğan Erdem
    TRT İstanbul Televizyonu
    Ahmet Adnan Saygun caddesi
    Portakal Yokuşu/Ortaköy
    Tel: 0535 822 40 28

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...